هک کردن قفل های هوشمند
نوشته شده توسط : نگین صادقی

قفل هوشمند یکی از انواع قفل های الکترونیکی است که استفاده از آنها برای تامین امنیت منزل و حمل کار و… مزایای بسیار زیادی دارد و از وقوع دزدی و ورود افراد مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری میکند، اما به این دلیل که این قفل ها با سیستم دیجیتال کار میکنند، این نگرانی در مورد آنها وجود دارد که آیا امکان هک کردن این قفل ها وجود دارد یا خیر؟ به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد امکان هک شدن قفل دیجیتال صحبت کنیم.

آیا میتوان دستگیره هوشمند را هک کرد؟

به طور کلی اگر از قفل های برند های معتبر خرید کنید که دارای روش های احراز هویت مانند: رمز عبور، کارت و اثر انگشت هستند، و قفل را توسط افراد معتبر و به شکل صحیح نصب کنید، امکان هک کردن آن وجود نخواهد داشت و این قفل ها از ایمنی بالا تری در مقایسه با قفل های عدی برخوردار هستند و به دلیل سیستم پیشرفته که دارند بیشتر سارقان نمیتوانند آنها را باز کنند.

همچنین برخی اشتباهات از طرف مصرف کنندگان هم میتواند باعث هک شدن این دستگیره ها شود، اشتباهاتی مانند

1- انتخاب رمز عبور ساده

حتی اگر در یک وبسایت نیز ثبت نام کنید از شما خواسته میشود که رمز عبور معتبری برای خود انتخاب کنید و در صورتی که رمز ساده و قابل حدس انتخاب کنید به راحتی قابل هک شدن است، قفل دیجیتال هم از قصیه مستثنی نیست و حتما باید از رمز عبور مناسبی استفاده کنید، به عنوان مثال از استفاده از تاریخ تولید، نام، اعداد پشت هم و مواردی از این قبیل خودداری کنید.

2- دسترسی دادن به افراد غریبه

ممکن است دسترسی یا رمز قفلتان را بنا به هر دلیلی به همسایه، پرستار کودک و… بدهید، و دیگر آن را تغییر ندهید، با اینکار آن فرد هر زمانی که بخواهد  میتواند وارد خانه شما شود، پس حتما برای افراد غریبه یک دسترسی جداگانه و مدت دار استفاده کنید و یا سریعا رمز  عبور قفل را تغییر دهید.

3- خرید از برندهای ارزان قیمت و نامعتبر

حتما قفل هوشمند را از شرکت هایی که قفل های دارای فرایند رمز گذاری هوشمند و همچنین دیتابیس قدرتمند دارند خرید کنید و از خرید از برند های نامعتبر و قفل های ارزان قیمت خودداری کنید.

 

https://digidl.net/%d9%87%da%a9-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

 





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: